Obecnie przekazy reklamowe otaczają nas z każdej strony. W efekcie panuje coraz większy chaos i nieład. Firmy i przedsiębiorstwa nieustannie prześcigają się w pomysłach, by skutecznie wypromować swój produkt. W dobie Internetu i nowych technologii coraz trudniej jest zaskoczyć potencjalnego klienta. Niezbędnymi czynnikami, prowadzącymi do zaistnienia na tle konkurencji, jest szybkość i prostota przekazu. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest odpowiednio przygotowany film wizerunkowy.
Warto zauważyć, że aktualnie większość małych, średnich i dużych przedsiębiorstw czy korporacji inwestuje w promocję swojej marki w Internecie. Statystycznie około 70% populacji jest wzrokowcami. Zatem odbiorcy, przytłaczani wielością i różnorodnością reklam, w pierwszej kolejności zwracają uwagę na przekazy wizualno-dźwiękowe, ponieważ te przykuwają ich wzrok.
Na profesjonalny film wizerunkowy składają się nie tylko odpowiedni dobór słów, ale także obraz i dźwięk w najwyższej jakości. Wszystkie te elementy tworzą spójny materiał w postaci filmu wizerunkowego, który już w ciągu pierwszych kilkudziesięciu sekund zwraca uwagę odbiorcy – a to stanowi klucz do sukcesu.
Obecnie to Internet jest jednym z głównych dróg dystrybucji przekazów reklamowych. Strona internetowa, portale społecznościowe… to miejsca, gdzie wykorzystuje się film wizerunkowy do promocji marki. Dzięki temu, materiał dociera każdego dnia do tysięcy odbiorców. Często także filmy wizerunkowe zostają wykorzystywane jako skuteczny wizualno-dźwiękowy element promocyjny na targach, który przyciąga uwagę odwiedzających.
Jaka jest różnica między filmami wizerunkowymi, a filmami korporacyjnymi? Tak naprawdę nie ma tutaj zasadniczej różnicy, gdyż filmy korporacyjne są szczególnym rodzajem filmów wizerunkowych, gdzie w tym przypadku prezentowany jest cały wizerunek korporacji.
Zadaniem filmów wizerunkowych jest skuteczne wypromowanie marki. Musi jednak pozostawić po sobie takie wrażenie, by tak jak w przypadku filmu fabularnego, przyciągnąć uwagę i w efekcie pozostać w pamięci odbiorców na dłużej. Pod względem merytorycznym, jeśli mamy do czynienia z prezentacją konkretnych usług, bardzo ważne jest, aby film zawierał wypowiedzi czy nawet krótkie wywiady ze specjalistami w określonej dziedzinie.
W przekazie samego obrazu liczy się jego dynamika, czyli zwolnienia i przyspieszenia w odpowiednim tempie. Do tego należy dodać muzykę, która idealnie podkreśli charakter marki i sprawi, że cały film zostanie dobrze zapamiętany. Pozostając przy wrażeniach słuchowych – istotną rolę odkrywa głos lektora, który powinien być miły i przyjazny w odsłuchu. Kolejny element o który powinniśmy zadbać to dobra fabuła. Wzruszenie, napięcie, szok, to emocje, które od dziesiątek lat są wręcz kluczowe w celu złamania świadomości klienta.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego co i jak bardzo chcemy wypromować, czy zatrudniamy aktorów, czy używamy efektów specjalnych itp. Najważniejszy jest dobry pomysł, który kreatywnie ujęty może okazać się tanią i trafną inwestycją. Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio z zakresu produkcji i postprodukcji filmów wizerunkowych.