Produkcja filmów informacyjnych może wyglądać różnie, ale najczęściej proces produkcji składa się z kilku etapów. Pierwszym krokiem jest opracowanie tematu i scenariusza filmu. Następnie tworzy się plan zdjęciowy, czyli harmonogram ujęć, który określa, jakie kadry i w jakiej kolejności zostaną nakręcone. Kolejnym etapem jest nagrywanie materiałów. W przypadku filmów informacyjnych, aby uzyskać jak najlepszą jakość obrazu i dźwięku, często wykorzystuje się profesjonalny sprzęt. Dokładnie taki jak w przypadku filmów fabularnych.
Po zakończeniu nagrywania materiałów, przystępuje się do montażu. W tym etapie materiały są przycinane, łączone i uzupełniane o efekty dźwiękowe i wizualne. Ostatnim etapem jest postprodukcja, czyli proces finalizacji filmu. W tym etapie dodaje się napisy, wybiera się muzykę, dokonuje korekty kolorów i dźwięku. Tworzy się także efekty specjalne, jeśli są potrzebne. Po zakończeniu wszystkich etapów, film jest gotowy do publikacji. Może być udostępniany w sieci lub wyświetlany w telewizji, w zależności od zastosowania.
Produkcja filmów informacyjnych odbywa się w kilku etapach. Pierwszym krokiem jest opracowanie tematu i scenariusza. Następny krok obejmuje zaplanowanie harmonogramu ujęć. Wtedy nakręcone materiały spełniają wszystkie wymagania jakościowe. Po zakończeniu nagrywania, przystępuje się do montażu filmu. W tym etapie materiały łączy się, przycinana i wzbogaca o efekty dźwiękowe i wizualne. Ostatnim etapem jest postprodukcja, czyli finalizacja filmu, gdzie dodaje się napisy, muzykę, korektuje kolory i dźwięk oraz dodaje ewentualne efekty specjalne. Po zakończeniu wszystkich etapów, film informacyjny jest gotowy do publikacji, czy to w sieci, czy w telewizji.
Aby film informacyjny przyciągnął uwagę swoich odbiorców i skutecznie przekazał swoją treść, musi zostać odpowiednio zaplanowany i wyprodukowany. Kluczowe jest określenie grupy docelowej, a także ustalenie z klientem, jakie przesłanie film ma przekazać. Ważne jest, aby film promocyjny w sposób atrakcyjny i przemyślany wzbudzał zainteresowanie i angażował widza. Nieodzownym elementem jest stworzenie dokładnego scenariusza, który uwzględni opracowaną historię, a jednocześnie zapewni spójność i logiczny przebieg filmu. Ostatecznie, aby film informacyjny pozostał w pamięci odbiorców na dłużej, ważne są także odpowiednio dobrane efekty wizualne i dźwiękowe, które podkreślą przekaz i wzbudzą emocje u widza.
By film informacyjny spełnił swoją funkcję, oprócz części merytorycznej, nie wolno zapomnieć także o aspektach technicznych. W erze nowych technologii, kiedy każdy z nas posiada smartfona z dobrym aparatem fotograficznym i funkcją nagrywania filmów wideo, użytkownicy Internetu cenią sobie materiały w dobrej jakości i rozdzielczości. Świadczyć o tym może chociażby funkcja wyboru jakości wyświetlanych filmów na YouTube. Nie można o tym zapomnieć przy produkcji filmu promocyjnego. Stworzenie profesjonalnego i dobrego jakościowo obrazu, połączonego z warstwą dźwiękową, możliwe jest jedynie przy użyciu fachowego sprzętu, obsługiwanego przez wykwalifikowane osoby. Dlatego też korporacje i firmy oddają się w ręce specjalistów w tej dziedzinie i zatrudniają agencje i studia produkcyjne do produkcji filmów promocyjnych.
Tak stworzony materiał musi jednak zostać odpowiednio wdrożony. Film promocyjny jest świetnym elementem marketingowym do zamieszczenia na stronie internetowej będącej główna „wizytówką” firmy czy kanałach społecznościowych, będących świetnym źródłem komunikacji i interakcji ze społecznością. Film promocyjny można również zamieszczać w newsletterze, wysyłanym do subskrybentów, który stanie się atrakcyjnym dodatkiem. Nie zapominajmy o bardzo ważnym elemencie w funkcjonowaniu wielu film, jakim są targi! To znakomite miejsce do nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami i dostawcami, ocieplania wizerunku firmy, udoskonalania produktów. W tym wszystkim pomoże film promocyjny, który można wyświetlić na ekranach LCD.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio z zakresu produkcji i postprodukcji filmów promocyjnych.